Thursday, 12 September 2013

BB Plus Collagen


Memang banyak terbaca tentang minuman Collagen terhangat di pasaran. Pelbagai variasi, pelbagai citarasa... Memang tak dinafikan, collagen sebenarnya memang sangat penting untuk tubuh badan. Bukan sekadar untuk mendapatkan kulit yang cantik, malah juga untuk kesihatan yang menyeluruh. Tak nak lah kan bila umur dah masuk 30-an je dah mula dah ada kedut di muka, muka nampak kusam, sakit sendi, etc.

Tapi kenapa dengan minum collagen ye? mungkin ni sedikit info yang uols perlu tau tentang keperluan collagen..


Penuaan merosakkan kolagen dan seterusnya merosakkan kulit
 
Kolagen membentuk 70% daripada lapisan dermis kulit. Ia adalah bahan utama dalam kulit, tulang, rawan dan pelbagai tisu penghubung di dalam badan kita. Kolagen membantu pertumbuhan semula kulit baru serta mengekalkan kelembutan kulit. Di dalam sendi rawan, ia berfungsi sebagai kusyen untuk mengurangkan bebanan terhadap sistem struktur badan terutama pada pinggul, sendi dan lutut.

 
Faktor penuaan luaran dan dalaman boleh merosakkan fiber protein, fibroblas dan vitamin yang diperlukan untuk merangsang penghasilan kolagen. Kekurangan kolagen adalah antara faktor penyebab terjadinya proses penuaan kulit.


So nak minum collagen apa?

Haaa... this is really recommended!! BB Plus Collagen
 

  
 

Mengapa memilih BB Plus?
 
BB Plus diperbuat daripada kolagen ikan yang bermutu tinggi. Kolagen ikan dikelaskan sebagai Kolagen Jenis 2, yang mempunyai struktur rantaian asid amino yang seakan-akan sama seperti yang terdapat dalam kolagen manusia. 


Habitat semulajadi ikan menyebabkan kolagen ikan  mempunyai kandungan Prolin dan Glisin yang cukup dalam suhu badan ikan yang rendah iaitu sama seperti kolagen manusia. Prolin dan Glisin adalah dua jenis asid amino yang penting untuk penghasilan kolagen, mengekalkan kecantikan kulit dan kesihatan rawan. Kolagen ikan ditukarkan menjadi peptida dengan menggunakan teknologi terkini untuk sumber kolagen yang kaya dan kesan penyerapan yang lebih baik. 
  
 
Bagaimana BB Plus Bertindak?
 





Mod tiga tindakan:  

1. Memulih  - Menggalakkan pembersihan mikro, menggantikan peptida kolagen bagi rantaian kolagen yang telah rosak ataupun lemah  
2. Membina - Menguatkan dan melindungi rantaian kolagen melalui proses antioksida  
3. Memperbaharui -  Menggalakkan pertumbuhan dan penghasilan sel kolagen baru
  Dos apakah yang efektif?
 
Hanya 1 paket (5g) setiap hari untuk memiliki kulit muda yang cantik dan mulus. Proses hidrolisis menghasilkan peptida (3,000 saiz Dalton) yang sedia diserap.

  Bagaimanakah dengan aksi perlindungan antioksida tambahan?
 
Jus blackcurrant mengandungi anthocyanin untuk melindungi kulit muka dan badan daripada sinaran UV dan radikal bebas. 


Ekstrak biji anggur dengan OPC (oligomeric proanthocyanidins) mengurangkan ketidakselesaan kulit serta menggalakkan penyembuhan kulit. 

Vitamin C dan roselle menguatkan rantaian kolagen, melindungi kolagen di dalam dermis kulit dan menggalakkan proses sintesis.



  Bagaimanakah BB Plus dapat meningkatkan kualiti kulit?
 
Serat epal dan inulin (serat diet) menggalakkan pencerahan kulit melalui proses detoksifikasi.

  Bagaimanakah BB Plus dapat membantu mengurangkan ketidakselesaan penyakit sendi?
 
Peptida kolagen ikan adalah sumber Kolagen Jenis 2 yang baik dan merupakan komponen utama dalam rawan untuk membantu mencegah keradangan yang disebabkan oleh rheumatism and osteoarthritis.
BB Plus mengandungi peptida kolagen yang tinggi untuk mengganti dan membina semula rantaian kolagen yang diperlukan untuk menjadikan kulit anjal, lembab, tegang dan gebu menawan. Rasa enak campuran ekstrak blackcurrant 100% dan jus roselle berkualiti tinggi serta kolagen ikan yang tidak berbau.


CARA PENGAMBILAN
Campurkan 1 paket BB Plus ke dalam 150ml air bersuhu bilik. Elakkan daripada menggunakan air panas. Kacau dan sedia diminum. Pengambilan terbaik adalah sebelum makan ataupun sebelum tidur. 

Sesuai untuk pesakit diabetes. Warna, rasa dan tekstur produk dalam setiap kelompok mungkin berlainan disebabkan oleh ramuan asli yang digunakan.   

  Tanpa Gula dan Kolesterol
 
Yang ini jarang ada pada collagen yang lain. Gula gantian semulajadi dengan Indeks Glisemik yang rendah digunakan untuk memenuhi keperluan mereka yang mempunyai masalah jantung dan diabetes.
Ramuan Utama
Kolagen ikan terhidrolisis, ekstrak biji anggur, Vitamin C, jus bunga roselle, jus buah blackcurrant, serat epal, inulin. 

Berbezakan collagen ni. Eha sendiri pun actually bukan orang yang rajin sangat makan/minum supplement ni. Tapi bila dah jumpa produk ni, ia buat Eha consistent minum. Bukan sebab Eha jual, tapi sebab rasa this BB Plus collagen ni memang worth untuk benefit keseluruhan tubuh badan.. So it just like 3 in 1.. All in..LAgi-lagi dengan Eha ni yang kerja agak teruk. Hari-hari kat site, bukan je makin gelap, tapi juga sendi-sendi semua mudah sakit, letih.. So memang tak rugi pun beli. Nak tau testimoni-testimoni BB Plus collagen ni? Heheh.. Nanti Eha share in the next post ye..





For Order: 
Email/SMS/Watsapp 
nurihah.saleh@gmail.com
+6019 7346465


*Notes: Images adalah ihsan googles..;)

No comments:

Post a Comment